خانه / شیشه / فروش عمده شیشه ضد گلوله وین وایت

فروش عمده شیشه ضد گلوله وین وایت

شیشه ضد گلوله چیست ؟

شیشه ضد گلوله در ابتدا کاملا شبیه به شیشه های عادی است اما در عمل اینطور نیست . شیشه های معمولی به محض اصابت فشنگ به آنها درهم می شکنند و خرد خواهند شد اما شیشه  ضد گلوله همانطور که از اسمشان پیداست از عبور گلوله جلوگیری می کنند .

تکنولوژی ساخت شیشه ضد گلوله

در تکنولوژی ساخت این شیشه ها روشهای مختلفی توسط شرکت های سازنده به کار گرفته می شود اما اصولا و به طور معمول این شیشه ها با استفاده از روشی به نام لایه لایه سازی یا به انگلیسی Lamination  ساخته می شوند . به این صورت که از یک نوع پلاستیک سخت به نام پلی کربنات در عمل لایه سازی و بین لایه های شیشه استفاده می کنند . به همین دلیل معمولا شیشه ضد گلوله ضخیم تر از شیشه معمولی است .

عملکرد شیشه ضد گلوله

ضخامت این شیشه ها از ۷ میلی متر تا ۷۵ میلی متر متغیر است . وقتی که یک گلوله به آنها اصابت می کند از لایه های اولیه شیشه عبور میکند اما لایه های پلی کربنات انرژی جنبشی گلوله را به شدت کاهش می دهد و به این دلیل گلوله توانایی عبور از لایه آخر را ندارد . مقاومت این نوع شیشه در برابر گلوله ارتباط مستقیم با ضخامت شیشه دارد . مسلما فشنگی که از یک کلاشینکف بیرون می آید قدرت و سرعت بیشتری از فشنگ یک کلت دارد ، پس برای امنیت در برابر فشنگ کلاشینکف احتیاج به شیشه ضخیم تری می باشد . با این حال هر شیشه ضد گلوله ای یک ظرفیت یا آستانه شکنندگی دارد . بعضی شیشه ها تا ۳ گلوله را در خود نگه می دارند اما چهارمین گلوله شیشه را خرد می کند .

ضمنا شیشه ضد گلوله یک طرفه نیز وجود دارند ، به این معنی که فقظ از طرف بیرون ایمن هستند . ماشین ضد گلوله ای را فرض کنید . سرنشین آن می تواند از داخل به بیرون شلیک کند اما گلوله ای از بیرون وارد نمی شود . در فرآیند لایه گذاری این گونه شیشه ها از یک ورقه نازک و شکننده اما انعطاف پذیر استفاده می شود . در واقع این شیشه ها را طوری طراحی می کنند که فشنگی که از بیرون شلیک می شود بعد از برخورد با یک سطح بزرگ که وظیفه تلف کردن انرژی گلوله را دارد مواجه می شود اما از آن طرف این طور نیست .

از محل های کاربرد شیشه ضد گلوله میتوان شیشه بانک ها ، طلافروشی ها ، شیشه ماشین های دولتی و VIP ، ساختمان هایی که افراد مهمی در آن ها تردد دارند و مکان هایی که مسئله امنیت در آن ها مطرح است نام برد.

مطلب پیشنهادی

شیشه کلیر(clear) چیست؟

شیشه کلیر(clear) نوعی شیشه است که از شفافیت و استحکام بیشتری نسبت به سایرشیشه های …

دیدگاهتان را بنویسید