خانه / شیشه / فروش عمده شیشه سکوریت وین وایت

فروش عمده شیشه سکوریت وین وایت

شیشه سکوریت چیست ؟

شیشه سکوریت در مقیاس ضخامت های یکسان با شیشه های ساده در برابر شکستگی مقاومت بیشتری دارد، به طوری که می توان گفت مقاومت آن ۵ برابر بیشتر است. در صورتی هم که شیشه بشکند، برخلاف شیشه های ساده این شیشه به قطعات کوچک با لبه های صیقلی خرد می شوند که تیز نبوده و قدرت برش ندارند.

تهیه شیشه های سکوریت یک فرآیند کاملا عملیاتی حرارتی است که بر روی شیشه هایی که مصارف ساختمانی دارند اعمال می شود. البته این فرآیند را می توان بر روی انواع شیشه ها اعم از شیشه های رنگی، رفلکتیو، چاپ شده و لعاب خورده انجام داد. در اصل، شیشه سکوریت محصولی از شیشه های رفلکس دار، شیشه های رنگی، شیشه پنجره، لاکی و یا چاپ شده می باشد.

فرآیند ساخت شیشه سکوریت :

در ابتدا عملیات حرارتی گرم کردن یکنواخت جام شیشه تا دمای نرم شدن شیشه ( بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد) می باشد. سپس شیشه را که به صورت یکنواخت، گرم شده را به وسیله دمیدن هوای سرد به اطراف و سطح آن به سرعت سرد میکنیم. در طول این فرآیند شیشه تا نرم شدن ( دمای ۷۰۰ درجه سانتی گراد) حرارت داده می شود و سپس سریع آن را در معرض هوای بسیار سرد قرار می دهند. در مرحله دمیدن به وسیله باد سرد و خنک کردن شیشه سکوریت، لایه های بیرونی شیشه سکوریت زودتر از لایه های داخلی آن سرد می شوند. به همین دلیل این کار باعث بالا رفتن استحکام شیشه می شود. سطح های شیشه سکوریت که زود تر از داخل شیشه سرد و محکم شده اند، باعث ایجاد مقاومت بالا در شیشه می شوند.

در چه مکان هایی از شیشه سکوریت استفاده می شود؟

از شیشه سکوریت در مکان هایی که استحکام و مقاومت در برابر حرارت و هم چنین ایمنی اهمیت داشته باشد استفاده می شود. بیشتر از این نوع شیشه در صنایع خودرو استفاده می شود . برای مقابله با خرد شدن شیشه از قطعات بزرگ این شیشه ها استفاده میکنند. در جلوی ماشین از شیشه لمینت استفاده می شود زیرا در هنگام ضربه نمی شکند.

استفاده از شیشه های مقاوم و نشکن در زمانی اهمیت پیدا می کند که مقاومت و ایمنی مطرح است.

به همین دلیل در عقب خودرو از شیشه های سکوریت استفاده می کنند تا در هنگام خرد شدن به کسی صدمه وارد نکند و در قسمت جلو از شیشه لمینت استفاده می کنند تا از خرد شدن جلوگیری شود.

در ساختمان نیز از این شیشه در مکان هایی استفاده می شود که احتمال آسیب رسیدن به انسان ها وجود داشته باشد. شیشه سکوریت برای سازه‌های بدون قاب مانند در ورودی و یا هر مکانی که احتمال صدمه زدن به انسان را داشته باشد قابل استفاده است. شیشه سکوریت قابلیت برش و یا فرم دهی را پس از سکوریت شدن ندارد. تمامی فرآیندها مانند برش، سوراخ کردن و… باید قبل از سکوریت کردن شیشه انجام شود.

دیگر موارد استفاده از شیشه سکوریت :

نرده شیشه ای، شیشه راه پله، شیشه پله فرار، شیشه جان پناه، شیشه دور دوشی حمام، تراس شیشه ای، بالکن شیشه ای، حمام شیشه ای، کف پله شیشه ای، استیج شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، جداساز شیشه ای، شیشه ویترین مغازه ها، بانک ها و فروشگاه ها و…

مطلب پیشنهادی

شیشه کلیر(clear) چیست؟

شیشه کلیر(clear) نوعی شیشه است که از شفافیت و استحکام بیشتری نسبت به سایرشیشه های …

دیدگاهتان را بنویسید