خانه / شیشه / فروش عمده شیشه لمینیت وین وایت

فروش عمده شیشه لمینیت وین وایت

شیشه لمینیت چیست؟

شیشه لمینیت نسبت به شیشه‌های معمولی از ایمنی بیشتری برخوردار است. زیرا شیشه معمولی در اثرشکستن به قطعات درشت و برنده خرد شده که می‌توانند منجر به خسارات جانی و مالی گردد. البته شیشه‌های سکوریت در مقایسه با شیشه‌های معمولی وضعیت بهتری دارند. این شیشه‌ها در اثر شکستن به قطعات ریز و غیر برنده تبدیل می‌شوند که هیچ گونه خطر جانی ندارند اما به هر حال شیشه فرو می‌ریزد. فلسفه ساخت شیشه‌ لمینیت برطرف نمودن این مشکل بود. در فرایند ساخت این شیشه ، لمینیت میان دو یا چند لایه شیشه، میان لایه‌های پلیمری قرار گرفته و کل مجموعه تحت فشار وحرارت به صورت دائمی یکپارچه می‌گردند ، شیشه لمینت شامل دو یا تعداد بیشتری از لایه های شیشه همراه با لایه های طلق PVB ( پلی وینیل بوتیرات ) است که طی یک فرآیند ترکیبی فشار و دما بوجود می آید.  مهمترین مشخصه شیشه‌های لمینیت الگوی شکستن آنهاست. شیشه‌ها در اثرضربه می‌شکنند اما تکه‌های شکسته به میان لایه چسبیده و شیشه یکپارچگی خود را حفظ می‌نماید.

تاریخچه شیشه لمینیت :

سال ۱۹۰۳ توسط یک شیمیدان فرانسوی بنام “ادوارد بندیکناس” بصورت تصادفی اختراع شد، ازاین اختراع برای اولین بار در جنگ جهانی اول برای تهیه شیشه ماسک گاز استفاده شد و سپس در سال ۱۹۳۹ کمپانی فورد بکاربردن شیشه لمینت را درصنعت خودرو سازی آغاز کرد.

کاربرد های این نوع شیشه‌ها :

  1. شیشه‌های ضد گلوله، ضد سرقت، ایمن در برابر زلزله.
  2. بانک‌ها، بیمارستان‌ها، استخرها، نورگیرها.
  3. و بطور کلی در ایمنی و امنیت حائز اهمیت است.
  4. سلولهای فتوولتائیک
  5. کف شیشه‌ای
  6. شیشه‌های عایق صوتی
  7. درب‌های ورودی
  8. دکوراسیون داخلی
  9. پنجره ساختمان‌های تجاری و مسکونی.

شیشه‌های لمینت، سه ویژه گی عایق حرارتی، کاهش آلودگی صوتی و امنیت را به طور یکجا در بر دارند.

این شیشیه در اثر ضربه شدید به هیچ وجه نمی‌ریزد و چسبیده به طلق باقی می‌ماند. میزان صوت عبوری از شیشه را در هر محدوده فرکانسی تا میزان مشخصی کاهش می‌دهند. برخی از انواع آن‌ها از عبور حدود ۹۹ درصد از اشعه مضر فرا بنفش (UV) نور خورشید جلوگیری می‌کنند. مانع از کاهش تدریجی رنگ پارچه‌ها، فرش‌ها و مبلمان توسط نور خورشید می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

شیشه کلیر(clear) چیست؟

شیشه کلیر(clear) نوعی شیشه است که از شفافیت و استحکام بیشتری نسبت به سایرشیشه های …

دیدگاهتان را بنویسید