خانه / شیشه / شیشه‌جام  لعابی _ رنگی خام و سکوریت

شیشه‌جام  لعابی _ رنگی خام و سکوریت

شیشه‌جام  لعابی یا رنگی Vinamel

شیشه یکی از ارکان اصلی معماری می باشد در واقع استفاده از شیشه یکی از عناصر بسیار مهم در عرصه ای معماری شناخته شده و امکان طراحی با شیشه بسیار متنوع تر می باشد.
شیشه‌جام  لعابی یا شیشه های رنگی( Vinamel ) این امکان را به مهندسین طراح و معماران ساختمانی می دهد که این متخصصین ساختمانی بتوانند در انتخاب رنگ و استفاده از آن دست بازتری داشته باشند و از شیشه های لعابی رنگ دلخواه خود را انتخاب کرده و در ساختمان به کار برد لازم به ذکر است که بگویم شرکت صنایع شیشه مهر در بحث شیشه های لعابی در بیست و دو رنگ متفاوت و جذاب می تواند به شما بزرگواران در بحث انتخاب رنگ تنوع بسیاری داشته باشید.

در گذشته شیشه های تولید شده به صورت جام ساده و بی رنگ بوده و بنابر درخواست مشتریان در ابعاد و اندازه های مختلف برش خورده و سپس عملیات سکوریت یا همان سخت شدن و  نشکن شدن شیشه بر روی آن انجام شده و سپس توسط رنگ های مخصوصی که برای شیشه در بازار موجود بود این شیشه ها رنگ شده و به دست مصرف کننده می رسید.

لازم به ذکر است که بگویم به دلیل اینکه این رنگ ها در کوره های سکوریت از بین می‌رفته اند. پس قبل از سکوریت کردن شیشه امکان رنگ آنها وجود نداشت ولی اکنون در کارخانه های بزرگ و تولید کنندگان، شیشه های جام به صورت لعابی دار تولید می شود سپس برش خورده و عملیات سکوریت شدن بر روی آنها انجام می‌شود که این امر در بحث کیفیت و مرغوبیت رنگ بسیار افزایش پیدا کرده و گرایش و استفاده از شیشه جام لعابی (Vinamel) در بحث ساختمانی بسیار مورد اهمیت می باشد.

شیشه جام لعابی

شیشه‌ لعابی یا رنگی (Vinamel) جام

اکنون در کارخانه های مدرن شیشه سازی شیشه ها در ابعاد جام به صورت لعابی دار تولید شده و سپس در اندازه های دلخواه برش خورده و عملیات سکوریت بر روی آنها انجام می‌شود در این حالت تولید، شیشه ها با کیفیت بالاتر و تمام اندازه هایی که قرار است در کنار یکدیگر قرار بگیرند در یک پرده رنگی تولید شده و در شیشه ها لعابی اختلاف رنگی دیده نمی شود که این امر بسیار در زیبایی آن تاثیر گذار است.

این شیشه ها معروف به شیشه لعابی یا Vinamel می باشند که در رنگهای مختلف وجود دارد که در واقع به صورت جام لعابی دار تولید شده.

در روش جدید تولید شیشه لعابی یا همان Vinamel شیشه های تولید شده با بهترین نوع لعاب تولید شده و پس از پخت اولیه دارای چسبندگی پوشش و استحکام بالایی دارد.این شیشه ها قابلیت برش کاری و سایر فرآیندهای ثانویه ماننده سوراخکاری یا برش در ابعاد مختلف و اشکال مختلف بوده است که این امر بسیار در بحث زیبایی شیشه لعابی تولید شده وجود دارد به این صورت که شیشه های لعابی های تولید شده جدید به راحتی قابل خط و خش و آسیب دیدن نمی باشد و این شیشه ها بسیار مقاوم در برابر اجسام می باشد.

مهم ترین مزیت تولید شیشه های لعابی 

می توان گفت که مهمترین مزیت روش جدید تولید شیشه لعابی  Vinamel از بین نرفتن لعابی پشت شیشه ها در اثر خط و خش و  مرور زمان بر روی آن ها می باشد. زیرا در این روش شیشه ها به صورت جام لعاب دار شده و در کوره های مخصوص تولید می گردد در واقع می‌شود گفت عملیات لعابی سازی به خورد شیشه رفته و کاملاً با آن یکی شده است.

مزایای شیشه لعابی، رنگی Vinamel

  1. امکان تولید در طرح های متفاوت به روز بودن شیشه های لعابی
  2. بزرگ نشان دادن فضایی که در آن از شیشه های لعابی استفاده می شود
  3. تنوع در رنگ ها
  4. مقاوم در برابر حرارت
  5. مقاوم در برابر ضربه
  6. قابلیت نصب آسان و ساده
  7. قابلیت سکوریت شدن تولید در اشکال متفاوت و اندازه های مختلف و سوراخکاری و غیره…

 

شیشه جام لعابی

کاربرد شیشه لعابی یا Vinamel

به طور مثال می توان به بخشی از کاربرد شیشه لعابی یا Vinamel  اشاره کرد.

۱_ استفاده از شیشه های لعابی در ساختمان های مسکونی و دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری و در آشپزخانه ها به عنوان شیشه های بین کابینتی و در سرویس های بهداشتی استفاده کرد. در اینجا می‌توان به صورت مثال گفت که شیشه های لعابی یا شیشه بین کابینتی در واقع یک پدیده جدیدی می باشد که در ساختمان های جدید و به روز از آن استفاده کرده و این شیشه ها چون نصب بسیار آسان و در ابعاد و اشکال مختلف تولید می شوند بسیار زیبا می باشد و همچنین در بحث نظافت، بسیار آسان می باشد.

۲_استفاده از شیشه‌جام  لعابی در معماری، فضای خارجی ساختمان ها یعنی همان نمای بیرونی مجتمع های اداری و تجاری می توان از شیشه های لعابی در طرح ها و مدل های مختلف و ابعاد گوناگون استفاده کرد و یک نمای بسیار مدرن و شیک به مجتمع خود بخشیده.

۳_ استفاده ازشیشه‌جام  لعابی در اماکن عمومی از این نوع شیشه ها یعنی شیشه های لعابی میتوان در اماکن عمومی مثل سینما ها، ایستگاه های قطار، استخر ها و ورزشگاه ها هم استفاده کرد. چون این شیشه ها قابلیت سکوریت شدن و لمینیت شدن را هم دارند.

لازم به ذکر است که بگویم شیشه های لمینیت پس از شکستن به هیچ عنوان از حالت یکپارچگی خود را خارج نمی شوند و این امر باعث این می‌شود که احتمال خطر و برش را به صفر رسانده شود.

۴_ استفاده از شیشه‌جام  لعابی در اماکن مذهبی با توجه به رنگ های مختلف و استحکام بالای آن می توان از  شیشه های لعابی در اماکن مذهبی استفاده کرد و جلوه خاصی به مکان های مذهبی بخشید.اماکن مذهبی مانند مساجد و حسینیه ها….

شرکت صنایع شیشه مهر این توانایی را داریم که در بحث تولید، شیشه لعابی را هم لمینیت کرده و به مصرف کننده تحویل دهیم در این عملیات که بر روی شیشه ها انجام می شود. اگر بزرگواران اطلاع داشته باشند عملیات لمینیت کردن یعنی دو شیشه را به با طلق به هم چسباندن و این باعث این میشود که اگر به هر صورت شیشه بشکند حالت خود را از دست نداده و باعث خطر برای افرادی که در آنجا هستند نمی شود، در واقع می‌شود گفت که حالت یکپارچگی خود را نگه می دارد تا متخصصین برای تعویض شیشه به آنجا مراجعه کنند.

شیشه جام لعابی

مطلب پیشنهادی

شیشه کلیر(clear) چیست؟

شیشه کلیر(clear) نوعی شیشه است که از شفافیت و استحکام بیشتری نسبت به سایرشیشه های …